Navigasi


Selamat Datang ke Blogpost Pegaga Nenek   *Sabar itu iman, duit bukan kawan, dunia hanya pinjaman dan mati tak berteman.   *Setiap hari kita belajar sesuatu baru.   *Betulkan yang biasa, dan biasakan yang betul.   *Terus berusaha, jangan putus asa.   *Hari ini kita atas tanah, esok mungkin tanah atas kita.   *Nikmati bila Anda mampu, dan bertahan ketika Anda harus.   *Hormat dan taat kepada ibu dan bapa.   *Yang paling jujur adalah cermin, yang paling tipu adalah gambar.   *Anak adalah anugerah daripada Allah.   *Selalu ucap "Alhamdulillah".   *Setiap pilihan tiada salah mahupun betul, terpulang pada kita sendiri.   *hari ini akan lebih indah daripada kemarin jika kita mengawalinya dengan doa dan senyuman.   *Cakaplah yang benar walaupun ianya pedih.   *Mulakan harimu dengan memuji Allah.   *Kalau dunia ini pahit, Allah ialah gulanya.   *Kejarlah Ilmu dan Lakukanlah amal. Keduanya akan menuntun jalan ke Syurga.   *Berbaik hati kepada bayang kehidupanmu.   *Belajar sabar meski gelisah, belajar setia meski tergoda, belajar mengasih meski terluka.
Yellow Background Green Background Blue Background Red Background Red Background Red Background

Thursday 16 November 2017

Kata Hikmah 1

Dato Tuan Ibrahim Tuan Man 
Sedap kata² drpd Dato Tuan Ibrahim Tuan Man

"Jika Ada Orang Bercakap Mengenai Kita Di Belakang , itu Tandanya Kita Sudah Ada Di Depan . Saat Orang Bercakap Merendahkan Diri Kita , itu Tandanya Kita Sudah Berada Di Tempat Yang Lebih Tinggi .

Saat Orang Bercakap Dengan Nada iri Mengenai Kita , itu Tandanya Kita Sudah Jauh Lebih Baik Dari Mereka . Saat Orang Bercakap Buruk Mengenai Kita , Padahal Kita Tidak Pernah Mengusik Kehidupan Mereka , itu Tandanya Kehidupan Kita Sebenarnya Lebih indah Dari Mereka..

Payung Tidak Dapat Menghentikan Hujan Tapi Dapat Membuat Kita Berjalan Menembusi Hujan Untuk Mencapai Tujuan"...

No comments:

Post a Comment

Popular Posts